مواد اولیه

هیالورونیک اسید چیست؟ و چه کاری برای پوست شما انجام می دهد؟

هیالورونیک اسید چیست

هیالورونیک اسید یک ماده آبرسان قوی است که به طور طبیعی در بدن ما وجود دارد. نصف هیالورونیک اسید بدن ما در پوست ما قرار دارد و به حفظ جوانی و شادابی پوست کمک می کند.

هیالورونیک اسید با جذب آب به پوست، به پر شدن پوست و کاهش خطوط ریز و چین و چروک کمک می کند. همچنین به ترمیم سریع تر پوست و بهبود جای زخم کمک می کند.

هیالورونیک اسید یک ماده سبک و زود جذب است که به راحتی با سایر محصولات مراقبت از پوست ترکیب می شود و می توانید آن را به هر روتین مراقبت از پوست اضافه کنید.

فواید هیالورونیک اسید برای پوست

  • پوست درخشان: پوستی که به درستی آبرسانی و مرطوب شده باشد، درخشندگی را منعکس می کند و مطالعات این موضوع را ثابت می کنند! هیالورونیک اسید از درون آبرسانی عمیقی را برای داشتن پوستی درخشان و درخشان ایجاد می کند.
  • پوست سریعتر به حالت اولیه خود باز می گردد: در بدن ما، هیالورونیک اسید برای بازسازی پوست ضروری است. این بدان معناست که حتی زمانی که روی پوست اعمال می شود، می تواند به تسریع فرآیند التیام کمک کند! این فرآیند بازسازی سریع پوست می تواند به تسکین پوست از هر گونه تحریکی (به ویژه از کم آبی پوست) سریعتر از زمانی که به تنهایی باشد کمک کند.
  • ظاهر چین و چروک را کاهش می دهد: پوستی که به خوبی آبرسانی شده باشد، پر و پر از رطوبت است و ظاهر هرگونه خطوط ریز و چین و چروک را کاهش می دهد. در واقع، این اسید توانایی دارد پوست را جوان تر نشان دهد.
  • سبک و جذب سریع: از آنجایی که اسید هیالورونیک یک ماده بر پایه آب است، به سرعت در پوست جذب می شود و هیچ گونه باقی مانده چربی از خود به جای نمی گذارد. به راحتی با سایر محصولات لایه بندی می شود و افزودن آن به هر روتین مراقبت از پوست را آسان می کند.

نحوه استفاده از هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید را می توانید به صورت سرم، لوسیون، کرم و ماسک صورت استفاده کنید. بهتر است HA را روی پوست مرطوب بمالید تا به جذب بهتر آن کمک کند.

عوارض جانبی هیالورونیک اسید

HA به طور کلی ماده ای ایمن و ملایم برای پوست است. با این حال، برخی از افراد ممکن است پس از استفاده از محصولات حاوی HA دچار قرمزی، خارش یا سوزش پوست شوند.

تفاوت بین هیالورونیک اسید و هیالورونات سدیم چیست؟

هیالورونیک اسید و هیالورونات سدیم هر دو مواد آبرسانی قوی هستند که به طور طبیعی در بدن ما وجود دارند. هیالورونات سدیم، نمک هیالورونیک اسید است و مولکول کوچکتری دارد. اما از نظر عملکرد، هر دو ماده یکسان هستند و به حفظ رطوبت پوست کمک می کنند.

هر چه اندازه مولکول هیالورونیک اسید کوچکتر باشد، عمیق تر می تواند به پوست نفوذ کند. هیالورونیک نانواسید نوعی از هیالورونیک اسید است که دارای مولکول های بسیار کوچک است.

هیالورونیک اسید یک ماده جاذب آب است، به این معنی که آب را از محیط و لایه های عمیق تر پوست به سطح پوست جذب می کند. هیالورونیک اسید می تواند تا 1000 برابر وزن خود آب جذب کند.

هیالورونیک اسید معمولاً به شکل سرم یا لوسیون استفاده می شود. بهتر است هیالورونیک اسید را روی پوست کمی مرطوب بمالید تا به جذب بهتر آن کمک کند.

اگر در آب و هوای خشک زندگی می کنید، مهم است که پس از استفاده از هیالورونیک اسید، از یک مرطوب کننده یا روغن صورت استفاده کنید تا از تبخیر رطوبت پوست جلوگیری شود.

هیالورونیک اسید یک ماده مغذی و عالی برای پوست است که می تواند به آبرسانی، کاهش چین و چروک و بهبود درخشندگی پوست کمک کند.

چگونه از اسید هیالورونیک استفاده کنیم؟

اسید هیالورونیک معمولاً به صورت مایع، مانند سرم است. این بهترین راه برای افزودن آن به روتین شماست. این تضمین می کند که پوست شما بیشترین بهره را از آن می برد، در مقابل مقدار کمی از آن که در فرمول کرم وجود دارد. در شکل مایع، هیالورونیک اسید به سرعت جذب می شود و فوق العاده کارآمد است – همانطور که همه مراقبت های پوستی خوب باید باشند!

یکی از راه هایی که می توانید از هیالورونیک اسید خود بیشترین بهره را ببرید، استفاده از آن روی صورت کمی مرطوب است. نه خیس و چکه کننده (زیرا کمی کثیف است) بلکه فقط روی پوستی که هنوز کاملاً خشک نشده است.

چرا؟

خب، چیزی که این اسید را بسیار شگفت انگیز می کند، توانایی آن در انتقال آبرسانی به لایه بالایی پوست است. هنگامی که آن را روی پوست مرطوب می زنید، با دادن یک منبع آبرسانی آماده، اثر اسید هیالورونیک را به حداکثر می رسانید!

شما اساساً کاری را که این ماده به طور طبیعی انجام می دهد، فوق العاده شارژ می کنید و آن را بسیار مؤثرتر می کنید – سلام، پوست درخشان و آبرسانی شده!

یک هشدار هنگام استفاده

با این حال، یک نکته در مورد نحوه استفاده از هیالورونیک اسید وجود دارد که باید بدانید. اگر در آب و هوای خشک هستید، در واقع می تواند باعث کم آبی شود. می دانم، دیوانه کننده به نظر می رسد، اما این واقعی است. یادتان هست گفتیم هیالورونیک اسید آب را از لایه های عمیق پوست جذب می کند؟ در شرایط ایده آل، این مولکول های آبرسانی در سطح بیرونی پوست ‘متوقف’ می شوند. در آب و هوای با رطوبت کم، این مولکول ها از پوست خارج می شوند و آن را خشک می کنند – به معنای واقعی کلمه برعکس آنچه ما می خواهیم به دست آوریم.

در حالی که این ممکن است مانند پاشنه آشیل یک ماده شگفت انگیز به نظر برسد، در واقع به راحتی قابل پیشگیری است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که هیالورونیک اسید را با چیزی که کمی سنگین تر در بافت است، مانند مرطوب کننده یا روغن صورت، در پوست قفل کنید. این فرمول‌های کمی سنگین‌تر معمولاً حاوی نرم‌کننده‌ها و انسدادکننده‌ها هستند، دسته‌هایی از مواد تشکیل‌دهنده که از تبخیر آبرسانی جلوگیری می‌کنند.

اسید هیالورونیک ماده ای است که کاملاً با تمام روتین های مراقبت از پوست مطابقت دارد!

این ماده غیر تحریک کننده، غیر کومدون زا و یک منبع عالی از آبرسانی بدون روغن برای پوست است. از آن استفاده کنید و پوست شما از شما تشکر خواهد کرد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *