آرایشی و زیبایی, مراقبت از پوست

چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟

چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم

مهمترین گام در مراقبت صحیح از پوست، درک نوع پوست خود است. باور کنید یا نه، پوست انسان یکی از اعضای حیاتی بدن است. به اندازه قلب، ریه ها یا هر اندام پیچیده دیگری باهوش است. پوست هر فرد منحصر به فرد است. با این حال، سه نوع پوست رایج وجود دارد که به شما کمک می کند تا تعیین کنید چه رژیم مراقبت از پوستی برای شما بهترین است.

پوست خشک

ویژگی های رایج:

اگر پوست خشکی دارید، اغلب متوجه می شوید که پوستتان در طول روز سفت می شود. همچنین پوسته پوسته شدن، حساسیت و خارش قابل توجهی وجود خواهد داشت.

نکات:

کم آبی یکی از علل اصلی خشکی پوست است (به دنبال آن ژنتیک و عوامل محیطی). نوشیدن آب فراوان و اجتناب از دیورتیک ها برای حفظ سلامت و شادابی پوست ضروری است. لایه برداری روزانه همچنین می تواند به افزایش گردش سلولی پوست کمک کند و پوستی تازه و نرم به شما بدهد.

به خاطر داشته باشید که پوست خشک معمولا با چین و چروک های زودرس همراه است. به همین دلیل است که مرطوب کردن بسیار مهم است! اجتناب از پاک کننده های خشن و استفاده از مرطوب کننده های غنی برای حفظ رطوبت بسیار کمک خواهد کرد. به دنبال محصولاتی باشید که بر پایه آب هستند و حاوی اسید هیالورونیک (یا هیالودیزین) هستند تا به حفظ رطوبت کمک کنند. خوشبختانه برای شما، هر سه سرم ما حاوی این ماده هستند و سرم حلزون ما به طور ویژه برای پوست های خشک فرموله شده است. حتما آن را بررسی کنید!

پوست معمولی

ویژگی های رایج:

افراد دارای پوست معمولی تمایل دارند از مراقبت از پوست صرف نظر کنند، زیرا جوش های کمتری می زنند و حساسیت کمتری به محصولات جدید یا تغییرات آب و هوا دارند. افرادی که پوست معمولی دارند معمولاً پوستی سفت با منافذ کوچک و خطوط ریز و چین و چروک حداقلی دارند. افراد در این دسته معمولاً رنگ پوست یکنواخت و ناحیه T مرطوب دارند، اما در ناحیه گونه ها خشکی را تجربه می کنند.

نکات:

از آنجایی که این نوع پوست می تواند اکثر مواد تشکیل دهنده را تحمل کند، از آزمایش با آرایش و مراقبت از پوست لذت ببرید تا زمانی که دقیقا آنچه را برای نوع پوست خود مناسب است پیدا کنید! فقط مطمئن شوید که مرطوب کننده ای پیدا کنید که خیلی سنگین نباشد، اما در عین حال قادر به حفظ رطوبت باشد. قبلاً گفته ام و دوباره می گویم، مرطوب کردن یک مرحله ضروری برای داشتن پوستی بی عیب و نقص است. همچنین مراقب سرم مار ما باشید که برای افرادی با پوست معمولی/ترکیبی طراحی شده است!

پوست چرب

ویژگی های رایج:

افراد دارای پوست چرب مستعد تجمع چربی روی صورت هستند. این می تواند منافذ را مسدود کرده و باعث ایجاد آکنه شود. پوست چرب همچنین بیشتر مستعد هایپرپیگمانتاسیون است زیرا پس از بهبود آکنه، لکه های تیره باقی می مانند. خوشبختانه، افراد دارای پوست چرب کمتر مستعد چین و چروک هستند و اغلب به دلیل رطوبت طبیعی اضافی در پوست خود جوان تر به نظر می رسند!

نکات:

افراد دارای پوست چرب تمایل دارند از محصولات خشن استفاده کنند – هر چیزی که برای کمک به رفع سریع آکنه تبلیغ می شود. به جای انجام این کار، به خاطر داشته باشید که لایه بردارهای ملایم و مواد تشکیل دهنده معمولاً برای پوست شما بهتر هستند. به مرطوب کننده های بدون چربی، لایه بردارهای شیمیایی و ماسک های خاک رس برسید. در آخر، حتما سرم زنبور عسل ما را بررسی کنید. این فرمولاسیون با هدف توقف تولید چربی ساخته شده است!

اگر بعد از همه اینها، هنوز کمی در مورد نوع پوست خود گیج هستید، من شما را تحت پوشش قرار می دهم. دو راه وجود دارد که به راحتی می توانید نوع پوست خود را تعیین کنید.

روش 1:

  • پوست خود را تمیز کنید (از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید، نه خیلی تند)
  • بعد از پاکسازی، چیزی را روی آن نزنید (حتی مرطوب کننده)
  • بعد از گذشت مدتی، به دنبال هر نقطه ای باشید که درخشش پیدا کرده است
  • پس از مدتی بیشتر، به دنبال نقاطی باشید که پوست شما خشک است
  • اگر بعد از این پوستتان سفت شد، به احتمال زیاد پوست خشکی دارید.
  • اگر در ناحیه پیشانی و بینی خود درخشندگی را تجربه کردید، پوست شما معمولی/ترکیبی است.
  • اگر علاوه بر پیشانی و بینی، گونه های شما نیز درخشندگی داشتند، پوست شما چرب است.

روش 2:

  • یک نوار جذب کننده روغن را روی پیشانی، بینی و گونه های خود بزنید
  • اگر ورق روغن زیادی را جذب نمی کند، به احتمال زیاد پوست خشکی دارید.
  • اگر ورق در ناحیه بینی و پیشانی روغن را جذب می کند، به احتمال زیاد پوست شما معمولی/ترکیبی است.
  • اگر ورق از روغن اشباع شده باشد، پوست شما چرب است.

همانطور که قبلاً گفتم، دانستن نوع پوست شما برای انتخاب یک روتین مراقبت از پوست که برای شما بهترین است ضروری است. هرگز برای سرمایه گذاری روی پوست خود زود نیست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *